مصاحبه آرشیو خبر ها
3 اسکودتوی پیاپی شوخی نیست

3 اسکودتوی پیاپی شوخی نیست

مارچلو لیپی سرمربی افسانه ای ایتالیا و باشگاه یوونتوس روز گذشته در مصاحبه ای مفصل با لاگازتا شرکت و در مورد موضوعات مختلف صحبت کرد:

یوونتوس در ٣ سال اخير ؟
" يوونتوس در ٣ فصل آخر پيروز شد زیرا قوي تر هستند، دليل خاصى نيست، به سادگى بگویم آنها از كيفيت بهترى برخوردار بودند حتى از رم كه يك فصل استثنائى را داشت. ٣ اسكودتوى پياپى جك ( شوخى ) نيست. پيروزيهاى پشت سر هم به مراتب سختتر از يك پيروزى است "

نقطه قوت كجاست ؟

" برگشت تعدادى از ستارها به كيفيت بالا مثل بوفون و پيرلو و همچنين كيلينى، سپس توز كه بدون شك در طول فصل تيم را به جلو هدایت کرد، همچنين رسيدن ويدال، كيفيت تأكيد شده ماركيزيو، پيشرفت يورنته و بقيه تا بونوچى و بارزالى، يوونتوس قويتر خواهد شد "

" اما الآن بايد پيشرفت خارجى به وجود بيايد، يوونتوس الآن بايد در خارج نيز پيروز شود، در يوونتوس هنوز به درك كامل قدرتهاى خود نرسيده اند، و در خارج از ايتاليا نيز بايد احساس امنيت بيشترى بكنند تا بتوانند همان كيفيت ليگ را در بازيهاى خارجى نيز اجرا كنند، زمانى كه خودت را در لیگ قهرمانان اروپا در مقابل بايرن يا رئال يا بارسلونا مي بينيد بايد با آنها كنار بياييد و بدانيد كه شما چيزى كم نداريد، راه حل ديگرى نداريد "

انتقادات به كونته ؟

" من از اين انتقادات شگفت زده نشدم، در ايتاليا حتى به كسى كه قهرمان جام جهانى هم شده انتقاد مي كنند. اما كونته مربى است كه تأثيراتش بر روى پيشرفت يوونتوس بعد از دوران سخت به وضوح پيداست . ٣ قهرمانى پشت سر هم آورده بعلاوه روش بازى و ذهنیت و تفكر تيم را قوى كرده، بيشتر بگويم ؟

يوونتوس و اروپا ؟

" راهى كه تيم در پيش گرفته راه صحيحى است ، شايد امكان اين را داشتند كه در اروپا بهتر باشند. فصل قبل در مقابل بايرن قدرتمند شكست خوردند، اين فصل نيز يووه حذف شد به دليل اشتباهات كوچك، اما مطمئن هستم كه روزى مي رسد كه اين يوونتوس با اين راه دوباره به يكى از قدرتهاى اول اروپا تبديل شود "

اختلاف بين كاپلو و كونته در مورد ضعيف بودن ليگ و عدم وجود رقابت كافى ؟

" تا حدودى در اين گفته حقيقت است، رقابت به پيشرفت تيم كمك مي كند، به عنوان مثال حذف بايرن از اروپا پس از اينكه 7 هفته قبل از اتمام ليگ قهرمانیش مشخص بو د، اگر آنها رقيب بيشتر داشتند و رقابتشان سخت تر بود امكان داشت كه قدرت تمركزشان بالاتر و بيشتر بود، با وجود تثبيت قهرماني زود هنگامشان آن خشم و جديت و تمركز خود را از دست دادند، در اينصورت ( نداشتن رقابت كافى در ليگ ) شما مقدارى از انرژى جنگندگى و تمركزتان را از دست مي دهيد "

تقويت تيم در نقل و انتقالات ؟ فروش پوگبا ؟

" باشگاه خودش مي داند كه چه لازم دارد و چه كم دارد. در مورد پوگبا، باشگاه تصميمى مي گيرد كه به مصلحت تيم باشد "

روش 2-5-3 دليل شكست در اروپا ؟

" خير، اصلاً موافق اين گفته نيستم، هر روش و چيدمانى امكان دارد كه خوب باشد و نتيجه بدهد يا اينكه بد باشد و نتيجه ندهد "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
احمد رضا نیک اقبال
احمد رضا نیک اقبال«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: